Noul Linde E16 într-un test practic la DB Schenker
O funcționare ridicată necesită performanțe ridicate
La DB Schenker în Schweinfurt (Germania), rutina zilnică este descărcarea, reîncărcarea, încărcarea... și din nou de la capăt. Volumele mari de manipulare cu cicluri strânse sunt mai degrabă regula decât excepția la terminalul logistic local. Acesta este un scenariu extrem de provocator pentru stivuitoarele utilizate, care trebuie să impresioneze prin performanță maximă, agilitate și rezistență. Acesta este exact locul în care noul Linde E16 a putut să iasă în față la testul practic.
Undeva în sudul Germaniei, cineva comandă online un șezlong. Ceea ce probabil persoanele care au nevoie de odihnă nu își dau seama este că: în altă parte în sudul Germaniei, datorită acelui șezlong (și a mii de alte articole de mărfuri generale) domnește exact opusul păcii și liniștii. „Dacă vreți să vă relaxați, nu sunteți în locul potrivit aici", glumește Thomas Gundel în timpul vizitei noastre la terminalul de transbordare DB Schenker din Schweinfurt. Pe o suprafață de aproximativ 5.000 de metri pătrați, renumitul furnizor de servicii logistice manipulează zilnic cantități uriașe de mărfuri. „În 24 de ore, se ajunge deja la 800 până la 1.000 de tone. De la șezlonguri și jucării la hidranți, este vorba cam de tot ce încape pe un palet”, explică directorul terminalului. „Suntem un adevărat hotspot logistic în Schweinfurt - și datorită poziției noastre geografice!”
Este timpul ca ceva să fie transportat
Vineri, ora 15:00: Acum, cel târziu în a doua fază fierbinte a zilei, devine clar ce înțelege Gundel prin „hotspot”. „Prima oră de vârf este în timpul schimbului de dimineață, când camioanele noastre se întorc de la cele 40 de magazine ale sistemului și livrează mărfurile care intră în zonă. Oamenii noștri descarcă apoi remorcile și containerele mobile cu ajutorul stivuitoarelor și plasează bunurile în două zone de descărcare”, explică acesta. Acolo, angajații cu echipamente de mare viteză preiau apoi comanda și transportă mărfurile pe rutele relevante. În timp ce personalul de conducere se ocupă în mare parte de încărcarea camioanelor pentru serviciile mici de transport local, echipa DB Schenker se ocupă de încărcarea transportului local greu - folosind din nou stivuitoare. Un proces similar este în curs de desfășurare, „cu excepția faptului că sunt mai multe de transportat după-amiaza”, subliniază Gundel. Iar acolo unde sunt multe de transportat, echipamentul trebuie, desigur, să țină pasul - atât în ceea ce privește performanța, cât și siguranța.


Sediul nostru este deja de mulți ani un teritoriu Linde pur. Folosim unsprezece stivuitoare Linde E16. Am fost curioși, în mod firesc, cu privire la următoarea generație a flotei noastre de bază.
Thomas Gundel, director terminal, DB Schenker Schweinfurt
După cum se vede, se vede mai bine
DB Schenker a avut deja o experiență excelentă cu stivuitoarele de la Linde MH în aceste două domenii. Din septembrie 2024, se testează succesorul consacratei serii 386. Și a fost clar după primele câteva săptămâni: noul model are tot ce îi trebuie unui stivuitor. Șefa de tură Sarah Benz este deosebit de impresionată de vizibilitatea îmbunătățită, care se datorează în special stâlpului A mai îngust și profilurilor mai înguste ale catargului de ridicare: „Dacă am o vedere mai bună asupra furcilor, lucrul pe timp de noapte sau când sunt mulți oameni pe drum devine mai puțin stresant și mai sigur.” În plus, stivuitoarele cu 3 roți conving datorită axului de direcție turnant Linde prin gradul înalt de manevrabilitate și oferă performanțe de conducere remarcabile cu ajutorul motoarelor lor asincrone puternice - ceea ce contribuie și la capacitatea de manipulare.

Stivuitorul dă senzația că implementează fiecare mișcare a direcției, exact așa cum se dorește.
Sarah Benz, șefă de tură, DB Schenker Schweinfurt
Putere continuă datorită Li-ION
Ori de câte ori se vorbește despre capacitatea de manipulare, problema sistemului energetic potrivit nu este departe. După cum subliniază Thomas Gundel, Schweinfurt adoptă o poziție clară în această privință. De la sfârșitul anului 2023, sediul a fost complet convertit de la sisteme de stocare a energiei cu acid plumb la cele baterii Li-ION moderne, foarte eficiente. „Acesta este cel mai important lucru pentru noi. Pe vremea bateriilor plumb-acid, încă trebuia să schimbăm bateriile de trei ori pe zi - era mult prea mult timp prețios pierdut, ca să nu mai vorbim de efortul de întreținere. Acum putem gestiona cu ușurință toate cele trei schimburi cu o baterie Li-ION, chiar și cu o intensitate mare de utilizare”, relatează Gundel.

Principiul plug-and-play aduce flexibilitate
Mai multe încărcătoare Linde au fost instalate în hală pentru încărcarea intermediară regulată, unde angajații își pot reîncărca dispozitivele în timpul pauzelor de lucru. Roberto Truthän, care se ocupă de terminalul de manipulare Schweinfurt la Ernst Müller Fördertechnik, partenerul responsabil al rețelei Linde MH, subliniază încă un avantaj al noului Linde E16 : „Cu stivuitoarele, puteți comuta pur și simplu între bateriile Li-ION și cele cu plumb-acid, fără a face nicio schimbare.” Un argument puternic în favoarea DB Schenker. Thomas Gundel: „În funcție de situația comenzilor, trebuie să reacționăm foarte rapid și să împrumutăm în mod regulat echipamente la o a doua locație din regiune care încă utilizează plumb-acid. Datorită conceptului Linde, bateria din noul Linde E16 poate fi înlocuită pur și simplu prin plug-and-play. Li-ION afară, plumb-acid înăuntru - și continuăm.”
Plutind pe nori
Un operator de stivuitoare tocmai și-a ghidat Linde E16 într-un container mobil. Directorul terminalului Thomas Gundel explică: „Pana de pe platforma de încărcare este fabricată din oțel și este ușor bizotată. Dacă treci peste ea cu viteză, uneori răsună foarte tare.” Este cu atât mai surprinzător faptul că șeful de tură Johnnie Wilson nu este deloc impresionat de această vibrație: „În noul stivuitor, șocurile nu mai ajung la scaunul șoferului - aproape că nu simți nimic. Ești fericit când spatele nu îți tremură după o tură de șase sau șapte ore.”
Principalul motiv pentru acest lucru este conceptul inteligent de amortizare al noii generații de stivuitoare Linde. Rulmenții din elastomer decuplează acum complet catargul, axul de acționare și axul de direcție de șasiu. Modelele pot fi comandate și cu un scaun al șoferului cu suspensie pneumatică (ca în cazul DB Schenker), ceea ce îmbunătățește și mai mult ergonomia.
Toate în siguranță!
Înapoi la „șezlong” și la tema odihnei. Ceasul arată acum ora 15:30, iar în terminal se află acum aproximativ 15 persoane. Thomas Gundel este totuși relaxat și arată spre un mic dispozitiv de pe vesta sa reflectorizantă: „Începând cu 2023, utilizăm, de asemenea Linde Safety Guard . Fără excepție, toată lumea primește o unitate portabilă, inclusiv șoferii de la companiile de transport externe; omologii sunt instalați în stivuitoare sub formă de unități de stivuitor.” Dacă stivuitoarele și persoanele sau stivuitoarele se apropie prea mult unele de altele, sistemul Linde declanșează un avertisment bidirecțional.
În plus, viteza maximă este redusă automat la intrarea în semiremorci și containerele mobile. Nu în ultimul rând, un BlueSpot instalat permanent la pasajul dintre cele două părți ale halei se declanșează dacă se apropie un stivuitor.
De când sistemul Linde funcționează aici, nu am avut niciun accident cu un stivuitor în hală.
Thomas Gundel, director terminal, DB Schenker Schweinfurt
Se potrivește pur și simplu
Între timp, s-a lăsat seara în Schweinfurt. Hala s-a golit treptat și este pregătită pentru următoarea tură. Ziua de lucru a lui Thomas Gundel se apropie și ea de sfârșit. Este timpul pentru o concluzie: „După cum ați văzut, lucrurile sunt deja destul de turbulente aici. Prin urmare, este bine să știți ce să faceți cu echipamentul: nimic nu arde aici, una se potrivește perfect cu cealaltă. Calitatea serviciilor corespunde calității aparatelor, iar performanța aparatelor corespunde standardelor noastre. Noul Linde E16 este un bun exemplu în acest sens.”

DB Schenker
Cu aproximativ 71.100 de angajați și aproximativ 1.850 de locații în întreaga lume, DB Schenker este unul dintre cei mai importanți furnizori internaționali de servicii logistice. Aproximativ 35 de angajați lucrează în trei schimburi la terminalul logistic din Schweinfurt, manipulând aproximativ 800 de tone de mărfuri pe zi. Compania se bazează exclusiv pe tehnologia stivuitoarelor de la Linde MH. Printre altele, acolo se utilizează unsprezece stivuitoare electrice Linde E16 cu Li-ION și unsprezece stivuitoare de mare viteză de tip Linde T20 și T20 SF precum și D12 HP SP. Ernst Müller Fördertechnik, partener al rețelei Linde, cu sediul în Nürnberg, a fost dealerul principal pentru DB Schenker timp de mulți ani. Echipa de acolo oferă DB Schenker asistență completă în toată Germania. Revizia și întreținerea la sediul din Schweinfurt sunt efectuate de filiala locală Suffel Fördertechnik GmbH & Co. KG.