Linde E160 convinge în cadrul unui test pe teren la Liebherr

Imbatabil în ceea ce privește manipularea - garantat fără emisii
Specialiștii Liebherr au testat stivuitorul electric E160 timp de două luni.

Mobilitatea electrică devine tot mai importantă. Cu ajutorul acesteia, se urmărește reducerea emisiilor de zgomot din halele de producție și obținerea unei sustenabilități generale a producției. Pe parcursul acestor eforturi de a electrifica întreaga flotă de stivuitoare, specialiștii de la Liebherr și-au dat seama curând că cel mai mare model Linde aflat în uz, H160, ar trebui înlocuit și cu un echivalent electric.

René Drägert, Planificator logistică la Liebherr

René Drägert, Planificator Logistică la Liebherr

Utilizarea unui singur E160la Liebherr înseamnă pentru climă reducerea emisiilor de CO2 cu 16,5 tone pe an. Fără a mai lungi vorba, noul stivuitor a făcut obiectul unui test în condiții reale, timp de mai multe săptămâni, într-un mediu industrial. „Testul pe teren în cadrul uzinei noastre a fost împărțit în două părți”, relatează planificatorul în logistică René Drägert. În prima fază, un model cu baterie clasică plumb-acid a trebuit să își dovedească capacitățile.

„Utilizăm E160 în două ture de lucru, ceea ce nu înseamnă neapărat că stivuitorul a fost condus tot timpul, însă chiar și după mai multe de 10 ore, bateriile plumb-acid nu erau încă complet epuizate. În această privință, modelul a îndeplinit în totalitate cerințele noastre”, declară Drägert. Apoi, a fost testată o versiune a stivuitorului cu baterii litiu-ion.

The E160 in action at Liebherr
Echipa Liebherr ar vrea să nu mai dea înapoi stivuitorul E160

În ceea ce priveşte E160 cu sistem de acţionare pe bază de litiu-ion, liderul echipei de transporturi René Splettstößer are doar cuvinte de laudă: „Chiar și în cazul unei utilizări care începe la ora 5:00 și se încheie la ora 22:00, ne descurcăm până la final cu o singură încărcare a bateriei și putem folosi timpul rămas pentru a o reîncărca complet.” Iar asta nu e tot, căci spre deosebire de echivalentul său pe diesel, E160 este mult mai silențios.

Și mai important decât atât este faptul că în timpul utilizării nu apar emisii de funingine și miros, așa cum relatează în continuare Splettstößer: „Colegii din hală au observat rapid că nu mai apăreau gaze de eșapament în timpul deplasării, aspect considerat deosebit de pozitiv.”

Liderul de echipă descrie feedbackul angajaților săi astfel: „Când vine vorba de mobilitatea electrică, mulți o resping din reflex, însă deja după trei până la patru zile, mulți operatori nu au mai vrut să dea înapoi stivuitorul.”

Aceasta este impresia pe care o subliniază și operatorul de stivuitoare Gerd Prief, care a putut să pună la încercare grea stivuitorul E160 timp de câteva săptămâni: „Cabina operatorului este într-adevăr clară, iar condițiile climatice din timpul operării sunt per total foarte plăcute. În ceea ce privește tehnologia, totul se poate controla foarte fin în timpul ridicării și coborârii.” Drept urmare, concluzia sa la finalul testului a fost: „Aș întâmpina cu brațele deschise decizia ca E160 să fie noul standard aici la noi.”

Stivuitorul electric E160, de la Linde Material Handling, a convins în cadrul testului pe teren.

Liebherr-MCCtec Rostock GmbH

Liebherr Este unul dintre producătorii lider de tehnologii de manevrare din sectorul maritim. Din portofoliu fac parte în special macaralele portuare mobile, macaralele de șantier naval și macaralele offshore, cu sarcini de ridicare de până la 5.000 tone. Din 2005, operațiunile de producție ale sediului din Rostock au loc direct pe marginea cheiului. Tot de atunci, constructorii de macarale au încredere în stivuitoarele Linde pentru a furniza în permanență piese pentru producție pe terenul extins, de peste 450.000 metri pătrați.